top of page
  • תמונת הסופר/תHay Haviv

פודקאסט : שומרי הגלקסיה 2 ואנימציה ממוחשבת

כתבתי פרק חדש על הפקת סצנת הפתיחה והסיום של הסרט שומרי הגלקסיה 2 ועל תהליך החשיבה שמאחורי בניית הסצנה. איתי הגיש את הפרק דורון פודלובסקי כרגיל שסיפר על סצנות מסרטים אחרים בהם היה שימוש באנימציה ממוחשבת שלא חשבנו שהיה שם.


הפרק מופיע כאן במלואו האזנה נעימה




תסריט הפרק:

אני זוכר סצנה אחת בלתי נשכחת מהעולם הסינמטי של מארוול. אני מדבר על סצנת הפתיחה של הסרט השני של שומרי הגלקסיה. אתם זוכרים את הסצנה הזאת? חברי הצוות מכסחים קצת תחת בזמן שבייבי גרוט נבלע בשירה וריקוד ולא מודע לסובב אותו. אם לא ראיתם או ששכחתם. זה הזמן לצפות בסצנה. כי הפרק הקרוב יעסוק בסצנה הזאת, בכתוביות של הסרט. קצת על חלל. ועל ההסטוריה של הצוות הזה. בואו נצא לדרך.




החברה שנשכרה כדי לייצר את הפתיח ואת כתוביות הסיום נקראים סארופסקי קורפוריישן. הם חברה שמתעסקת בתחום האנימציה והקריאייטיב. החברה נמצאת בבעלות נשית של יותר מ51 אחוז. הידד לשיוויון. ואחד העובדים בחברה הוא כלב בשם צ'ארלי. אוקיי הוא לא באמת עובד שם אבל הוא מסתובב שם קבוע.

בין הדברים שהם יצרו היה קמפיין למסטיק פייב, את הפתיח של ברוקלין 99, הפתיח של שיימלס, ופתיחים נוספים לסרטים אחרים מהMCU.


בדרך כלל החברה נוטה לקבל משימה והם מטפלים גם בקריאייטיב. אבל לא הפעם. כשההפקה פנתה אליהם בעקבות שביעות רצונו של ג'יימס גאן במאי הסרט מהסרט הקודם. לקראת סיום צילומי הסרט הם קיבלו הוראות מאוד מפורשות מג'יימס, סקיצת אנימציה של הסצנה שביצעה חברה אחרת בשם דה ט'ירד פלור. וגם את הצילומים המיועדים לסצנת הפתיחה. ג'יימס כתב את הסצנה הזאת במיוחד עבור כתוביות הפתיחה, משהו שבדרך כלל לא מתבצע מכיוון שסצנת הפתיחה בדרך כלל היא לא חלק מהסיפור.


הצילומים שהם קיבלו היו צילומי מסך ירוק. היה אפשר לראות חלק מהחוטים. ועוד 2 קטעים קטנים מהסצנה שהיו נראים גמורים לגמרי. הסיבה לכך הייתה שבשלב הזה כבר הטריילר היה מוכן והשתמשו בשוטים האלו עבור הטריילר. בפועל השוטים האלו מעולם לא הופיעו בסרט. הם עברו שינויים נוספים אצל סארופסקי לפני הקרנת הבכורה. אם יש משהו שמארוול לימדו אותנו זה ש"אם ראית משהו בטריילר, לא אומר שתראה אותו בסרט".


אם תהיתם מה CGI בסצנה הזו ומה צילומים אמיתיים? אני פה כדי לספר לכם. מספר השוטים האמיתיים נספרים ביד אחת.

1. כשפיטר נופל לרצפה ויורה ליד גרוט.

2. כשפיטר צועק גרוט ואז נמחץ על ידי הזרוע של המפלצת.

3. כשגאמורה מדברת עם גרוט ואז עפה.

4. כשדראקס מתגלגל על הרצפה וגרוט מפסיק לרקוד כל עוד דראקס מסתכל.

כל שאר הסצנה כולה CGI .


איך ידעו איך גרוט ירקוד? מי ביים את הכוריאוגרפיה ואיך זה בא לידי ביטוי בCGI? ג'יימס גאן. ג'יימס הביא לבחור את האייפון שלו והפעיל את המצלמה, הפעיל את השיר, ורקד את כל הסצנה. את הצילום הזה הוא העביר לחברה והם ייצרו את האנימציה פריים ביי פריים לפי התנועות של ג'יימס. לפעמים תנועת המצלמה הייתה מהירה מדי או איטית מדי והם נאלצו לשנות פה ושם. אבל רוב הסצנה הונפשה על דמותו של הבמאי בעצמו.




הם עבדו המון על עיצוב הטקסט, במקביל עבדו על האנימציה חברה נוספת בשם "פריימוורק". הם ניסו לייצר כתוביות תלת מימדיות שיהיו חלק מהסצנה אבל ככל שהעבודה על הסצנה התקדמה מבחינת האנימציה סארופסקי נאלצו לשנות את העיצוב כי פתאום הצבעים לא היו מתאימים או שהפונט לא התאים בדיוק. ופתאום הוסיפו פיצוץ מאחור ואז צריך לשנות שוב את המיקום של הכתובית וכן הלאה וכן הלאה.

בסופו של דבר הכתובית הראשונה הייתה חלק מהסצנה ובתלת מימד בעוד ששאר הכתוביות היו לדו מימד. הפריים פריז ברגע שמופיע כותרת הסרט היה רעיון של ג'יימס ג'אן אחרי שהוא ראה מספר גרסאות של הפתיח.


הבחירה של שיר הפתיחה היא מאוד מעניינת. את שיר הפתיחה בחר גם ג'יימס בעצמו. השיר נקרא Mr. Blue Sky של להקה בשם אורצ'סטרה. השיר כבר הושמע בכמה סרטים לפני כן אבל השיר הושמע בעוד מקום אחד שבזכותו ג'יימס בחר בו. השיר הושמע בחלל.




ב8 ביולי 2011 . לפני 8 שנים. מעבורת החלל "אטלנטיס" יצאה למשימתה ה-33 והאחרונה בהחלט. לטיסה של כמעט 13 ימים. עם צוות של 4 אסטרונאוטים. שעון המעורר שלהם בחלל היה השיר "מיסטר בלו סקיי". וזו הסיבה שבגינה בחר ג'יימס את השיר הזה. לא רק כי השיר נכתב בשנות ה-70 וכל הפלייליסט של הסרט מבוסס על שירים מאותה התקופה, אלא גם כי השיר התנגן בחל על אמת.


בואו נעבור לדבר על כתוביות הסיום של הסרט.



הפעם הראשונה אי פעם שחברת סארופסקי עשו כתוביות סיום הייתה בסרט הזה. בפגישה עם ג'יימס גאן קווין פייגי ועוד כמה אנשים חשובים בפרוייקט הזה. הם הסבירו לסארופסקי מה הם רוצים בסצנת הפתיחה, החבר'ה באו ללכת כשעצרו אותם ואמרו להם. "אה עוד משהו קטן. אנחנו רוצים שתעשו גם את כתוביות הסיום." סארופסקי בהתחלה מתנגדים נחרצות אבל ויקטוריה אלונסו שהיא אחת המפיקות של מארוול עוצרת אותם ומציעה שהם יבחרו את הפונטים לרולר והיא תיקח חברה נוספת בשם Exceptional Minds לעריכת הרולר עצמו והם יהיו אחראים רק על הקונספט ארט מאחוריה. וסארופסקי הסכימו.


הם עיצבו פונטים, בחרו את הגודל שלהם וקבעו את מהירות הרולר. הם חילקו את הקרדיטים ל3 חלקים שבין כל חלק וחלק נכנס סצנה. ושלחו את עבודת ההקלדה של אלפי השמות לאקספשיונל מיינדס והם התפנו לעבוד על הארט.


קודם כל בשוט הראשון שבו היה כתוב "שומרי הגלקסיה עוד ישובו" הם השתמשו באותו סגנון של הכתוביות בהתחלה כמובן. הם רצו להשאיר לנו כצופים את ההרגשה שיצאנו מסרט קומדיה עדיין ולכן הם ישר התחילו עם המוזיקה השמחה ועם כל הלייזרים האלו שריצדו על המסך כדי לרשום את הכתובית הזאת. הם עשו את זה מכיוון שהסצנה האחרונה נגמרה ברוקט רקון בוכה והם לא רצו להשאיר את הצופים עם טעם רע ועצב של סיום. את הלייזרים הם שאבו כהשראה מתוך הסרט עצמו.


את הרקע הם בחרו לעצב בסגנון של עטיפות של תקליטים משנות ה-70. הם סרקו עשרות עטיפות כאלה כדי לעצב טקסטורה לרקע שתתאים לסגנון. הם הכניסו לא מעט איסטר אגס ופיצ'רים קטנים שקופצים מאחורי הכתוביות כדי להשאיר את הקהל בכיסא. והם השתמשו בכל מיני צילומים של השחקנים רוקדים שצילמו אותם במהלך הצילומים כשהם רקדו לכיף במאחורי הקלעים. כשהם התחילו להכניס אותם אז גם שלחו עבודה חדשה לפריימוורק לעשות אנימציה של ריקודון בצורת גיפ גם לדמויות של הCGI . ואפילו דייויד האסלהוף ששר את השיר האחרון ברצף הכתוביות צולם שר את השיר בזמן ההקלטה שלו והם השתמשו בצילום כדי להכניס אותו לסרט.



הראיון המקורי באנגלית עם עובדי חברת סארופסקי מופיע כאן


התסריט המקורי של ג'יימס גאן לסצנה הראשונה :




רשימת הסרטים שדורון דיבר עליהם בפרק כולל לינקים לסצנות:


מת לחיות 3 - הסצנה הר ברוקבק - תהליך העבודה על הCGI

מצ'טה - הסצנה

איירון מן 3 - הסצנה

הרשת החברתית - תהליך העבודה על הCGI

פורסט גאמפ - הסצנה

הרבי - אין

אירייזר - אין

ביוטיפל מיינדס - תהליך העבודה על האפקטים

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page