top of page
  • תמונת הסופר/תמיקי גבע

מהספר למסך - מיני ראיון עם מיקי גבע

את מיקי גבע חלקכם מכירים מתקופתו בערוץ הילדים ואולי בכלל מקריירת הסטנדאפ העכשווית. בשנת 2007 הוא הוציא לאור את ספרו "מלבי אקספרס". ספר שכתב בזמן טיולו בדרום אמריקה המספר על רומן אהבה בין בחור צעיר בן 23 לבחורה ברזיאלית בת 41.

ב-2013 עלתה לאוויר סדרה בעלת אותו השם שהתבססה על הספר. גם את הסדרה פיתח מיקי והוא כאן לענות לנו על מספר שאלות למיני ראיון קטן.


איך בעצם קרה המעבר הזה מהספר

לתסריט? מפיק שקרא את הספר פנה אליך או שאתה פנית למפיק כדי לפתח את זה? מה התהליך כלל?


מלבי הספר היה לרב מכר. אני עברתי יום אחד בערוץ 10, גל זייד פגש אותי ושאל אותי אם בא לי להפוך את זה לסדרה. אמרתי שאשמח, התחלתי לכתוב ובערוץ אהבו ונתנו לנו אור ירוק. שלושה חודשים צילומים בברזיל, במציאות הטלויזיונית של היום זאת פנטזיה. שנתיים כתבתי את הסדרה, הזעתי שם על כל מילה, אז זה כיף אדיר לשמוע ברחוב ציטוטים מאנשים, ציטוטים שאני אפילו כבר שכחתי.










מאיפה אתה שואב השראה? באופן כללי לכתיבת הספרים, הסדרה ולבדיחות הסטנדאפ שלך?


ההשראה שלי היא הכל, כל דבר שקורה לי בחיים, האנשים סביבי, המשפחה שלי. אני מנסה להביא את הזווית שלי בכל יצירה, סטנדאפ, ספר או סדרה- אלה הכלים שלי להעביר את הרעיונות שלי אליכם. אני מנסה לעשות דברים אסתטיים שאני הייתי צוחק מהם, נהנה מהם, ורוצה לראות אותם שוב ושוב.



אחד הדברים הידועים באדפטציות של ספרים למסך זה שבדרך כלל "הספר יותר טוב מהסרט"... כמעט תמיד פרטים מהספר נופלים בתסריט ויש המון שינויים. המקרה היה כך גם ביצירת הסדרה? אם כן נשמח לשמוע איזה פרטים שונו ולמה?


אין יותר טוב, כל אמנות והיופי שלה. השפה בסדרה היא אחרת, הקצב הוא שונה, אבל בהחלט אפשר לומר שהם אחים, הספר והסדרה. כמו כל אחים הם דומים בהרבה מובנים, אבל מתפתחים למקומות אחרים במקצבים אחרים. אני אוהב להתחיל בספר, שם אין מפיק שיגביל מה אפשר ואי אפשר לצלם. בספר זאת הכתיבה הכי אישית, הכי חשופה שיש. הרבה פרטים שונו במלבי בסדרה מאז הספר, בשביל לא לעשות ספוילרים אני ממליץ להתחיל עם הספר ואז לצפות בסדרה, למי שלא צפה.


מיקי נאלץ לסיים את הראיון הקצר איתי מפאת חוסר הזמן. אך הוא מבקש להוסיף לסיום "אין פילים בדרום אמריקה זאת היצירה הכי עכשווית שלי בכל המובנים. אם אהבתם את מלבי אני מזמין אתכם בכבוד רב לצלול איתי לסיפור חדש, שייקח אתכם לטיול של החיים שלכם" ספרו החדש של מיקי יוצא לחנויות הספרים ממש בימים אלו ואני באופן אישי ממתין בשקיקה לקריאה. תודה רבה למיקי גבע על הזמן שהוא פינה בעבור הראיון. תמשיכו לעקוב. עוד הרבה ראיונות בדרך.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page